torsdag 12 april 2007

070412 Satellit = fördröjning

070412
Jag hade hoppats hela dagen på att han skulle ringa, men jag visste ju inte? Så 20.15 ringer det i telefonen och där är han! Fick veta att de ringer via satellit vilket innebär att det är svårt att prata i telefonen då det hela tiden blir en fördröjning. Jag hörde mumlet från alla de andra som satt i bås runt omkring och talade med nära och kära. Jag förstod att det var väldigt varmt ca 30-35 grader och att det gick åt mycket vatten. Han jobbade från morgon till kväll, tydligen var det mycket att lära och gå igenom före avlämnandet. Frågade lite hur de som skulle åka hem verkade må? Jag fick som svar att de var helt okej, men de kände att de var klara där nere och ville hem, konstigt!! Jag sa till honom att jag inte ville att han skulle ringa mig i morgon då jag insett att jag lite omedvetet sitter och väntar på att han ska höra av sig och jag tycker det är jobbigt. Jag får se om han håller sitt ord... I vilket fall vet jag att jag kan somna gott inatt.

Inga kommentarer: