torsdag 26 april 2007

070426 Reda ut ett missförstånd

070426
Äntligen ringde telefonen! En trött och irriterad pojkvän var i andra sidan luren. Han hade jobbat hela dagen lång och nu börjar tröttheten efter att inte haft ledigt en enda dag sedan han kom dit att göra sig till känna. Kände att jag snabbt var tvungen att reda ut det som vi pratat om sist i telefonen och reda ut ett och annat. Jag hade verkligen mått jättedåligt över det som vi talat om. Kanske blev han lite snopen att jag var så rak på sak, men det finns liksom inget utrymme för att gå som katten runt het gröt. Vi talade om saken i några minuter och som jag hoppats på, var det hela ett missförstånd och vi kunde lägga det hela bakom oss. Jag känner att pressen är stor nog utan att gå runt och fundera på sådana saker och missförstånd uppstår lätt. Jag tror tyvärr att vi kommer ha fler sådana kontroverser, men huvudsaken är att vi löser dem så vi lär känna varandra bättre.

Denna dag blev det även aktuellt och fråga vad han tycker om att jag eventuellt skulle lägga ut min dagbok på nätet. Han var rätt tveksam till det hela när jag berättade om det och jag var väldigt nervös när jag mejlade över min privata dagbok till honom. Efter att han läst texten tyckte han att det var helt okej. Det var ju han själv som visat mig de olika hemsidorna för ”internationella soldater” just för att han hoppades på att de skulle fungera som ett stöd för mig. Han valde att stödja mig i mitt skrivande och hoppas som jag, att andra kan känna igen sig och på så sätt känna sig lite mindre ensamma.

Efter ett ganska långt samtal så hörde jag på rösten att irritationen och tröttheten försvunnit för en stund. Vi hade pratat om allt möjligt, om oss och vår framtid och det var nog det han behövde för att komma ner i tempo och orka jobba vidare nästa dag.

Inga kommentarer: