måndag 30 april 2007

070430 Telefonlinjen bryts

070430
Känner mig labil. Ena dagen är okej och nästa är jättejobbig. Skrev ett litet ”elakt” mejl till honom idag som gick i stil med ”Vill du och dina kollegor följa med till ut och äta en mjukglass i solskenet?” Jag får retas lite tycker jag. Jag åkte i alla fall iväg och njöt av min glass tillsammans med en kompis.

Längtade så efter att få höra hans röst och vid 19.00 tiden ringer telefonen. Efter bara några minuters samtal bryts linjen och det tutar i luren. Ingen annat att göra än att vänta på att han försöker igen. Efter att han inte ringt tillbaka kommande timme ger jag upp. Vid 21.30 ringer det äntligen igen och min kära är i luren. Han trodde jag blivit orolig eftersom samtalet bröts, men det var jag faktiskt inte. Jag har insett att detta händer då och då. Efter bara några minuter bryts samtalet för andra gången denna kväll. Klockan har nu passerat midnatt i Afghanistan och jag tror inte att han försöker något mer ikväll.

Jag känner en sådan frustration över den situation som jag befinner mig i. Jag är otroligt förälskad i en man som jag hoppas är min livskamrat. Vi känner inte varandra så väl och jag vill lära känna honom bättre, men det är inte lätt när han är så långt borta. Jag vill verkligen satsa på vårt förhållande, men allt måste vänta på att dessa sju månader ska passera.

Inatt drömde jag att han kommit hem till mig och när jag vaknade upp låg han vid min sida...

Inga kommentarer: