lördag 28 april 2007

070428 Lite lugnare

070428
Det är lördag kväll och jag fick ett samtal för några timmar sedan från Afghanistan. För första gången sedan han lämnade Sverige känner jag mig lite lugnare. Vi har nu kommit in i en slags vardag och jag börjar förstå lite mer hur hans liv ser ut där borta. Han hade haft en bra dag och jag hörde hans kollegors skratt i bakgrunden, det var skönt att höra!

Jag sa rakt ut att han inte får ringa oftare än var annan dag. Vet inte om han riktigt förstod, men det är jättejobbigt att se att man har ett missat telefonsamtal med hemligt nummer på nummerpresentatören. Då ångrar jag mig nästan att jag gått ut. Han ringer ofta vid 20.00-tiden och vissa kvällar har jag inte kommit hem ännu vid den tiden.

Vi pratade om hans kommande leave, det är ju bara ca 6 veckor dit... Jag hade tänkt att han skulle åka hem till sin lägenhet och vara själv några dagar och att jag sedan skulle komma och hälsa på några dagar senare. Jag trodde han hade ett behov av att få vara ensam hemma och fixa med sitt. Så var inte fallet! Han ville spendera varje dag under hela hans leave med mig. Oh vad skönt att få höra att han vill vara med mig lika mycket som jag vill vara med honom.

Jag hade mejlat över en bild på mig där jag ligger i gräset bland massor med vårblommor. Jag ville skicka en riktig vårbild så han fick se vad han missar. (Både mig och den vackra naturen!!) Ibland får jag någon bild på honom och det är så härligt, så jag ville ”ge” lite tillbaka.

Något som jag saknar nu när han är borta är alla gulliga sms. Ibland när jag känner mig ensam tittar jag på mina sparande sms i mobiltelefonen. Meddelanden som ”Jag tror på oss, älskar dig!” eller ”Du är den underbaraste flicka jag träffat, jag kan se framtiden med dig” värmer gott i hjärtat jobbiga dagar. Vet han inte om att det går att skicka gratis sms via webben? (www.sms.se) Blommogrammet är också uppfunnet! (www.interflora.se)

Jag i min tur har försökt att skriva många mejl, även om svaren tillbaka endast består av några rader. Jag har även skickat några brev via snigelposten. Min erfarenhet är att det tar 1-2 veckor för brevet att komma fram.

Inga kommentarer: