lördag 14 april 2007

070414 Brevet - uppskattat

070414
I morse när jag öppnade min mejlbox hade jag ett mejl från Afghanistan. Det stod inte så mycket om hur han hade det eller hur det var att vara där, utan det stod mer om att han saknade mig och att han uppskattat det handskrivna brevet som jag skickat med honom. Han hade bifogat två foton som var tagna på honom. Det ena var taget inne på basen och det andra på en bilväg där han själv stod bredvid ett av deras fordon. Det var då alla känslor kom. Att få se honom i skyddsväst och med vapen i handen, det var då det hela verkligen sjönk in i huvudet på mig. Tårarna kom rinnande längs kinden och jag kände mig otroligt ensam. Tankar som ”varför är han därborta och inte hos mig” dök upp i huvudet på mig. Jag hoppas han ringer ikväll så jag får höra hans röst, men klockan är nu 23.15 i Afghanistan, så jag tror inte det blir något samtal.

Inga kommentarer: