onsdag 9 maj 2007

070509 Kamelspindlar

070509
Igår hade vi ett underbart långt samtal. Känner att vi på något sätt hittat tillbaka till varandra och alla känslor bara expanderar trots avståndet. Hela situationen är otroligt svår. Han är ofta trött när han ringer och jag är väldigt känslig för vilket tonläge han har i rösten. Vi har bestämt att han inte ska ringa hem om han känner sig utmattad, för risken är bara att vi blir irriterade på varandra och missförstånd uppstår.

Jag har lite diskret påpekat att jag också vill ha ett brev skickat till mig. Jag tror att meddelandet nått fram för har berättade att han idag postat ett brev till mig. Det är ju något speciellt med att få ett handskrivet brev och inte ett mejl, så jag går nu och väntar på att det ska dimpa ner i min brevlåda. Vad jag förstått så är det flickvänner och fruar som gillar att parfymera sina brev till deras kära, vilket innebär att ALLA brev doftar gott i och med att de fraktas tillsammans. Jag har förstått att det varit uppskattat, men i detta fall är jag oskyldig, men han får tro vad han vill och jag vore ju dum om jag sa sanningen!

Har funderat över det där med födelsedagspresent, vilket blir aktuellt i sommar. Vad ska jag skicka? Hur lång tid tar det att skicka ett paket? Får fundera lite på det där...

I övrigt verkar det rätt lugnt på campen. Det verkar som om han kommit in i rutinerna och tycker om vad han arbetar med. Jag har verkligen blivit imponerad över hans arbetsdiciplin. Jag hade aldrig orkat jobba så mycket och sedan dela rum med snarkande kollegor...

Jag känner mig nästan dum när jag berättar saker för honom som är sådana i-landsbekymmer, men som är jobbiga för mig. Det kan vara allt från att bilen måste till verkstaden eller att jag haft en kontrovers med min chef på jobbet.

Vem visste att det finns något djur som heter kamelspindlar? Det var något som kom upp när vi pratade. Enligt honom hade någon hittat en sådan spindel och lagt den för åskådning i en glasburk på campen. Då jag helt ärligt tyckte att min pojkvän överdrev så var jag ju tvungen att ta reda på hur dessa spindlar ser ut.

Så här stod det om spindeln:
Av någon anledning kallas de Camel Spiders, men det finns redan en äkta kamelspindel bland egentliga spindlar som kan ge ordentliga bett orsakande omfattande vävnadsdöd runt såret. De här "Camel Spiders", skorpionspindlarna har mycket kraftiga käkar som sliter sönder de byten som de kommer över. De är väldigt aggressiva i trängda situationer, men om de kan ta till flykten så går det verkligen undan då de är snabba. (källa: http://www.alltomtv.se/archive/index.php/t-46982.html)
Jag ångrar mig nu, men jag var ju tvungen att hitta en bild också... se länken om du vågar?
http://www.camelspiders.net/large-camel-spider.jpg

Inga kommentarer: