onsdag 23 maj 2007

070523 Finsk soldat död

070523
Hade redan på morgonen ett svar på mejlen. Han hade verkligen uppskattat bilden och jag tror att värmen steg några extra grader där borta i Afghanistan. Så skönt att på något litet sett göra honom glad, det är inte så enkelt när man befinner sig så långt borta.

Satt på jobbet och lyssnade på radio när de på nyheterna tog upp att en person från finska Isafstyrkan blivit dödad. Jag fick en blixtrande huvudvärk. Tog en Alvedon och gick en promenad på lunchen. Kom tillbaka och läste lite om händelsen på nätet. Fick sedan veta på kvällen när jag pratade med min pojkvän att den finska styrkan bor på campen tillsammans med våra landsmän. De hade arrangerat en liten minnesstund och det verkade som om alla verkligen kände av allvaret som innebar i och med denna incident.

Många av hans kollegor är hemma eller har varit hemma på sin första leave nu. Min längtan är enorm efter att han ska komma hem till mig. Det är nu ca 3 veckor kvar. Jag har rätt mycket inplanerat så jag tror att dessa veckor kommer att gå snabbt, hoppas det!

Jag måste nog erkänna att det tagit mig så här lång tid att vänja mig vid denna situation som jag befinner mig i: Jag känner mig totalt livrädd att behöva skiljas från honom igen efter hans första leave.

Ska nu åka bort i 4 dagar, så jag hoppas han ringer på mobilen...

Inga kommentarer: