tisdag 15 maj 2007

070515 Tack, combat camera!

070515
Åh idag sa han det rakt ut! - Jag vill komma hem nu! Han menade inte att avsluta sin mission utan hem på leave för att han längtade hem till mig och lite lugn och ro. Många av hans kollegor är hemma just nu och jag kan ju inte låta bli att vara lite avundsjuk. Jag som sitter här hemma hinner ju med att längta rätt mycket, men han som verkar ha massor på ”jobbet” att göra måste ju fokusera sig på det.

Nu är det cirka en månad tills han kommer in genom min dörr. Längtan är helt otrolig, men just nu så mår jag rätt bra. Jag har vant mig att han inte är här hos mig. Det känns nästan som att ha en brevkompis, vilket skrämmer mig lite. Tittar mycket på de bilder som vi tog hos Combat Camera på anhörigdagen. Förstod kanske inte då att de skulle bli så viktiga för mig, men jag vet att de är det för oss båda. Har till och med ställt bilderna på mitt nattduksbord så att de är det första som jag ser på morgonen och det sista när jag somnar. Det ger mig en sorts trygghet och längtan.

Inga kommentarer: