tisdag 1 maj 2007

070501 2 brev samma dag

070501 vecka 4
Jag har börjat få en ny vana... jag börjar dagen med att titta om jag har något mejl i min inkorg. Det finns ingen bättre början på dagen än några ord från min Älskling. Underligt nog denna dag fick jag en bild tagen på en vacker ros. Man skulle ju kunna tro att han läst mina rader tidigare angående blommogram, men det har han inte haft någon chans att göra, vilken fullträff! Tydligen finns det rosenbuskar i Afghanistan, det är inte bara öken! Nu pryder rosen min bakgrundsbild på datorn, både hemma och på jobbet.


Vid 20.00 ringde det i luren. Trots att vi pratat dagen innan så hade jag mejlat honom och önskat mig ett samtal idag. I och med att förbindelsen var så dålig igår så tyckte jag inte att jag fick ut speciellt mycket av samtalet och ville ha en ny chans. Det var en pigg och pratglad pojkvän som hörde av sig. Tydligen hade de slutat tidigt idag och spenderat några timmar i Mässen. Lite samkväm unnar jag honom verkligen. Samtalet på Mässen hade tydligen mest handlat om tidigare missioner som de varit iväg på och om gemensamma vänner. Jag kan verkligen förstå att man lätt får nya vänner i och med den situation de befinner sig i . Allt socialt nätverk är kvar i Sverige och de knyter snabbt nya bekantskaper. Det blev ett långt och mysigt samtal. Jag känner mig alltid så lugn efter det att vi pratat.

Jag har förstått att tisdagar är den stora brevdagen. Jag hade gjort ett litet misstag och skickat två brev under samma vecka och resultatet blev att han fick breven samtidigt, vilket inte var min avsikt. Det är svårt att skriva ner några rader i och med att vi pratar i telefonen och mejlar till varandra. Dock har jag förstått att dessa brev är otroligt uppskattade så jag gör mitt bästa att formulera ner något kul. Fick även veta att några inte fått några brev och de såg tydligen lite ledsna ut...

Jag ska åka bort några dagar vilket ska bli kul.




Inga kommentarer: