måndag 28 maj 2007

070528 Hemlängtan

070528 vecka 8
Måndag morgon och det är dax att gå till jobbet. Har haft fyra otroligt trevliga dagar och träffat många nya människor. Det var lite jobbigt att komma bort från min dator och Internet i och med att jag då inte hade någon kolla alls på vad som hände ute i världen. Han hade möjlighet att ringa mig nästan varje kväll (enligt önskemål) och jag riktigt gick och längtade på mitt samtal om kvällen. Det har varit fantastiskt väder här så vi har grillat och haft det supertrevligt om kvällarna. Gissa om jag har saknat Honom? Det hade ju varit så underbart att få ha honom vid min sida, skrattandes med dessa nya vänner jag träffat, men så ser inte verkligheten ut...

Jag vet att Han har stor hemlängtan just nu. Jag däremot känner det som om han snart är hemma. Det är ca 3 veckor kvar till hans leave och jag har en massa saker inplanerade tills dess. För att underlätta lite för honom så har jag hittat på en liten överraskning. Jag har till och med engagerat hans kollegor bakom hans rygg. Hoppas att mitt lilla bus blir uppskattat?

Nej, nu är klockan 06.35 så det är dags att komma igång och gå till jobbet.


Trots att det inte var en ”telefondag” idag så ringde min mobil vid 20.00 tiden. Det var en trött men glad pojkvän som hörde av sig. De hade fått ha en rätt lugn dag idag, vilket nästan är den första sedan de åkte hemifrån. Med tanke på alla lediga dagar som blivit indragna så var det skönt att få höra att de fått ta det lite lugnt en dag i alla fall.

Det var ett kort samtal som bara varade några minuter, men oh vad härligt det är att få höra hans röst och skratta lite tillsammans i telefonen. Jag hade tidigare i veckan mejlat en bild på mig, vilket jag förstår var väldigt uppskattad. Tillbaka fick jag igår en bild på honom med en lapp i handen där han skrivit några gulliga ord till mig. Det värmde i hjärtat! För mig har det verkligen varit underbart att få nytagna bilder på honom så att jag ser med egna ögon att han har det bra.

Jag vet om att det idag varit oroligheter i Afghanistan, men jag valde att inte ta upp det då jag tror att han behöver få tänka lite på annat då han ringer mig.

Inga kommentarer: