lördag 13 oktober 2007

071013 Semester kommentarer

Har antligen fatt chansen att satta mig ner och skriva nagra rader.

Allt ar toppen har pa semestern. Jag njuter av det fina vadret, av allt trevligt folk jag traffar och av allt det vackra som jag besoker.

Jag trodde det skulle kannas tufft nu de sista veckorna, men jag mar toppen. Den storsta anledningen till det ar att jag har det trevligt och inte hinner tanka massa jobbiga tankar. Jag har aven inte tillgang till internet, sa jag har ingen aning om det varit oroligt i Afghanistan eller inte den sista tiden. Det skona med att vara pa semester ar ju just det att man inte laser tidningarna och far hora om allt jobbigt som hander varlden over, ibland ar det bara sa skont att komma ifran allt.

Jag har inte haft mojlighet att lasa mina mejl sa ofta, men for det mesta har jag haft ett kort mejl i inkorgen fran Afghanistan. Det ar klart ovant att inte fa prata och hora hans rost.

Nar han skriver saker som att han saknar mina morgonmejl och langa kvallssamtal, da far jag lite daligt samvete att jag faktiskt valt att aka ivag. Jag forsoker da saga till mig sjalv att vi faktiskt har hela livet framfor oss.

Normalt hade nog saker som jul och nyar inte varit sa viktigt att planera i oktober. Men just nu for oss kanns det ortoligt nara. Beslut som vems familj vi ska var hos under julen och dyl. maste bestammas, inte for att det ar brottom med detta, men det kanns sa otroligt bra att fa planera nagot tillsammans.

Hoppas verkligen att den sista tiden pa missionen flyter pa i samma takt och att han snart ar hemma hons mig...

PS. P-P, som skrev i gastboken, du anar inte hur glad jag blev av dina rader. Skont att fa hora om andra som befinner sig i liknande situation och som verkligen utvecklar forhallandet under missionens gang. DS.

Inga kommentarer: