söndag 28 oktober 2007

071028 Telefonsamtal

Just nu pratar vi nästan varje dag. Ibland bara kort, men ibland långa och mysiga samtal. Igår när han ringde så var jag iväg till tvättstugan för att tvätta. Här hemma får vi ju tvätta själva och inte som i Afghanistan där de har personal som tvättar åt dem. I vilket fall så hade jag ingen tid att prata med honom utan var tvungen att sköta mitt. Fick senare på kvällen dåligt samvete. Det kändes som jag inte "var där" för honom.

För det mesta så hör man sorlet från folk runt omkring som pratar med nära och kära. Nu när campen fylls med nya soldater, så märker man tydligt på fördröjningen att många ringer samtidigt och att belastningen är hög. Kommer så väl ihåg när min pojkvän ringde mig för första gången från campen. Det var så svårt att föra en konversation pga fördröjningen, men idag märker jag den knappt i och med att vi vant oss. Jag minns även att vi inte kunde prata så länga pga att det var så varmt i telefonhytten att han var tvungen att gå där ifrån. Nu har vädret ändrats och soldaterna tycker att det är kallt på kvällarna.

Nu är det snart söndag kväll. Inatt ändrade vi till vintertid, vilket innebär att det nu skiljer 3,5 timme om man jämför med Afghanistan.

Hoppas han ringer snart...

Inga kommentarer: