fredag 1 juni 2007

070601 Rädsla

070601
Dagarna går lite snabbare nu. Jag har varit iväg några dagar igen, då min kusin tog studenten. Det var skönt att komma hemifrån. Jag kan inte låta bli att lägga märke till vissa civilklädda män med en mindre militärväska i handen. Jag vet ju att många är hemma nu på leave och det är ju inte helt otroligt o jag såg någon av killarna när jag åkte X2000 till Göteborg. Min pojkvän valde att ringa mig varje kväll när jag var borta. Det blev rätt korta samtal, men ändå så viktiga för mig. Har börjat titta på dn.se om det är några nyheter från Afghanistan. Jag inser att jag liksom pustar ut när jag inser att det inte är några svenskar inblandade i olika incidenter utan soldater från andra länder. Jag känner mig nästan grym i när jag reflekterar över min egen reaktion. Det är ju kollegor till min pojkvän, även om de inte träffats så är de ju där av precis samma anledning. Reaktionen bottnar i min rädsla över att det ska hända honom något...

Inga kommentarer: