fredag 8 juni 2007

070608 Kompis på besök

070608
Har haft besök hemma några dagar av en kompis. Det har varit så skönt att ha lite sällskap och någon att prata med. Har ältat rätt mycket om min kärlek där borta, men hon har haft överseende... Nu är det så att han kommer hem om endast 1 vecka, alltså om 6 dagar. Jag har nu fallit in i en rytm och trivs rätt bra här hemma och saknaden har lagt sig lite just nu. I Afghanistan är det tvärtom. Nu är det han som har en enorm hemlängtan. De flesta av hans kollegor har varit hemma på deras första leave och han känner nu att det är hans tur.

Vi har pratat rätt mycket i telefon de sista dagarna, vilket har varit otroligt mysigt. Ibland kan det bli alldeles tyst i telefonen och vi finner inte mer att säga till varandra, men det gör inget utan huvudsaken är att han är där i andra sidan luren och att vi är ”tillsammans” en stund. Bara att få höra hans andetag gör mig trygg och lugn.

Jag skickade ett litet brev till honom för två veckor sedan med några nytagna bilder på mig. Det var otroligt uppskattat och han blev verkligen jätteglad.

Vi funderar och planerar inför en framtid tillsammans. Det är helt fantastiskt! Jag hoppas verkligen att det kommer att bli så härligt som vi hoppas på när han väl kommer hem? Oron över att vi inte känner varandra så bra finns hela tiden i bakhuvudet. Å andra sidan så kommer vi antagligen prata mer med varandra dessa 7 månader än vi kanske gjort om han varit hemma, så det finns verkligen plus och minus med allt.

Inga kommentarer: