fredag 22 juni 2007

070622 Midsommar

Regnet öser ner här, men det spelar inte så stor roll när man har det så bra som jag har det just nu. Vi har de senaste dagarna hunnit med en massa utflykter. Vi har ätit på restaurang och fikat på mysiga ställen.

Här om dagen fick jag träffa hans mamma och mormor. Jag hade inte träffat dem tidigare och det var ett trevligt möte. Jag blev dock förvånad över att de inte hade mer frågor om hur han har det i Afghanistan. Jag själv har ju haft tusentals frågor. Kanske det är för att de varit med om en tidigare mission och vet hur saker och ting fungerar eller är det helt enkelt att de försöker ha lite distans till saker som kan ses jobbiga att prata om? Det var dock klart att de följde med på nyheterna och hade uppfattat att det händer en del otrevligheter i södra delarna av Afghanistan. Jag känner mig i alla fall lycklig lottad över att jag får så många telefonsamtal när han är i väg, så jag slipper oroa mig i onödan.

Trots att jag njuter så totalt att få ha honom hos mig så känns det hela tiden som om jag endast fått låna honom och om några dagar så måste jag lämna tillbaka honom.
Tanken på att det gått dryga två månader av sju gör att denna "resa" känns lite mer överkomlig än tidigare.

Inga kommentarer: