onsdag 4 juli 2007

070704 Förvånad

Tyckte att det var dags för mig att gå till frisören. Gissa min förvåning när vi pratar om lite allt möjligt och hon nämner att hennes man varit iväg till Kosovo!

Det visade sig att hennes gubbe varit iväg 3 månader och sedan valt att avbryta sin mission pga personliga skäl. Tanken var att han skulle varit iväg i 9 månader, om jag inte tar fel? Det var ovanligt att få prata med en ny bekant med ord som mission, leave osv. Vi pratade samma språk och förstod varandra, något som inte händer ofta i detta sammanhang.

Hon erkände att hon var otroligt glad över att han valde att komma hem tidigare. Själv så vill jag att min pojkvän fullföljer missionen så att han känner sig nöjd och kan lägga denna resa bakom sig och se framåt, förhoppningsvis med mig vid sin sida!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr blir nog suget efter fler missioner stort när man kommit hem.... förbered dig på det så blir det inte en chock sen.

Krigarprinsessan sa...

Aj, aj, inte något som jag vill fundera på nu! Vi har pratat om framtiden och flera missioner är klart inte ett populärt samtalsämne. Ibland önskar jag att jag kunde få "göra tillbaka", alltså sätta honom i samma situation som jag är nu, så han får prova på den andra sidan av förhållandet.