fredag 13 juli 2007

070713 50% snart avklarat

Nu börjar vi närma oss halvtid och har snart betat av halva missionen.

Allt är bra, faktiskt oförskämt bra mellan mig och min pojkvän. Det är bara det att ibland när längtan är som värst så känns avståndet mellan oss helt fruktansvärt.

Vi pratar ju mycket i telefonen, men det kan ju inte jämföras med en kram!!

Jag har inte så mycket att skriva just nu, vilket för mig är otroligt positivt. Det innebär att läget är förhållandevis lugnt i Afghanistan. Jag känner mig rätt så trygg och är inte så orolig. Jag och min pojkvän har en bra dialog och vet vart vi har varandra.

Den sista veckan har jag faktiskt inte spanat efter nyheter på olika hemsidor från Afghanistan. Jag känner mig för första gången lugn inför hans uppdrag.

Det som hade gjort situationen ännu bättre för mig, vore om vädret varit bättre här hemma. Jag är en sådan person som totalt älskar sommar och värme, men det bara regnar... Jag hade ju tänkt att vara snygg och solbränd när han kommer hem nästa gång, men det får jag nog glömma.

Jag tror att det blir svårt att få med honom på en solsemester när han kommer hem... då han verkar rätt trött på värmen...

Inga kommentarer: