tisdag 10 juli 2007

070710 Långt samtal

Det var avtalat att vi skulle prata lite igår och så blev det!

Han hade nog läst de tidigare inläggen, för han ringde mig på eftermiddagen bara för att säga att han kommer att ringa mig senare än vanligt, då något viktigt hade dykt upp. Om han visste hur glad han gjorde mig med detta samtal! (Bara att få höra hans röst fungerar som "lugnande" för mig.)

Så jag tog en extra lång promenad på kvällen och bjöd över en kompis på fika. Vanligtvis vill jag ju inte ha någon hemma när han ringer, för det är ju den enda stunden på dagen vi har tillsammans och då vill jag ju inte ha någon bredvid min som lyssnar. Men nu visste jag ju att han skulle ringa sent, så min kompis hann gå hem före det utlovade telefonsamtalet.

På ett sätt vill jag inte att hans samtal ska styra mitt liv, men på ett annat sätt så gör dem det. Ibland är det omedvetet och ibland medvetet.

I vilket fall så ringde han mig sent på kvällen. Vi pratade länge om ditt och datt. Det var tydligt att han hade haft en bra dag på jobbet och att det funnits många tillfällen till skratt under dagen.

Jag trodde från början att det var en rätt "allvarlig" stämning bland soldaterna på grund av den viktiga uppgift de har att utföra. Nu har jag insett att visst ligger allvaret i luften hela tiden, men ett gott klimat och många skratt finns det alltid möjlighet till.

Inga kommentarer: