tisdag 17 juli 2007

070717 Sjuk

Jag har varit sjuk och skrev ett litet mejl till "han" där långt borta och beklagade mig. Vem ringer då tidigt på morgonen bara för att höra hur jag mådde? Han kanske inte är här hemma hos mig, men han gör allt för att vara så "nära" han kan. Visst hade det varit mysigt med en pojkvän som kommit med en kopp te till mig när jag låg där i sängen och var sjuk, men jag får nöja mig med ett samtal tillsvidare.

Under de sista dagarna så har vi pratat en hel del i telefonen. Vid ett tillfälle när han ringde på min mobiltelefon sa han - Åh, jag hör fåglarna! Nu längtar jag verkligen hem. Jag hade verkligen inte funderat på att några pipande pippifåglar skulle trigga hans hemlängtan, men tydligen är det ont om fåglar i öknen!

Jag hörde på nyheterna att det "hänt" saker i Pakistan, på gränsen till Afghanistan. Jag valde att inte säga något. Vi har vid det här laget gjort en liten tyst överenskommelse som innebär att han endast berättar saker och ting för mig som verkligen har påverkat honom. Att det händer små incidenter då och då det har jag förstått, men det är inget jag behöver få veta.

Inga kommentarer: