fredag 17 augusti 2007

070817 3 månader kvar

Det är ännu inte bestämt exakt när han kommer hem från Afghanistan. Det ska ju vara en överlämning till nästa gäng och de måste få en chans att lära sig alla rutinerna. Soldaterna kommer ju hem på olika dagar och jag hoppas ju att just min pojkvän ska sitta på första planet hem. Sanningen blir säkert att han åker sist och ser till att överlämnandet sker så perfekt som det kan bli.


I vilket fall så är det beräknat att han kommer hem någon gång i mitten av november. Så nu är det mitten av augusti, vilket innebär att han har "endast" 3 månader kvar och har varit borta i 4 månader.


Nu är ju frågan, har vi passerat det jobbigaste eller är det jobbigaste kvar?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej =)
Angående din fråga.. Jag trodde det skulle vara lättare nu. I början av augusti hade han varit borta i 4 månader och jag tänkte att nu är det bara ca 3 kvar så det borde inte vara så jobbigt. Men de senaste veckorna efter att han åkte tillbaka efter hans andra leave har varit jobbigast tror jag.. men jag hoppas det snart börjar kännas bättre, vi kommer ju faktiskt närmare och närmare november hela tiden!!
//Jenna

Anonym sa...

Ni har definitivt passerat det jobbigaste! Nu är det ju bara nedräkning kvar :-)

Anonym sa...

Tyvärr har tiden efter den andra leaven varit den absolut värsta. Jag vill inte skrämmas men var beredd på känslomässig berg- och dalbana. Nu är det inte så långt kvar till tredje leaven så det börjar kännas bättre. Sedan är det bara nedräkning.

Anonym sa...

Hmm, jag önskar att det var det lättaste kvar och hoppas att det är så för dig och alla andra! Personligen så har jag gråtit hela den här veckan för att jag saknar honom så. Fast det bara är nedräkningen kvar, han är ju hemma igen i början av november nån gång. Hittade din blogg idag, sitter och läser hela på en gång nu! Mycket gör mig otroligt glad, samtidigt som jag blir ledsen för mycket, så fruktansvärt mycket känslor man har. Tycker att bloggen är fantastisk och är väldigt tacksam för att du lagt ut den!

/L