lördag 18 augusti 2007

070818 Trodde det jobbiga var över!

Vad kul att få kommentarer från andra i samma situation som jag sitter i. Snart är leaven över och jag blir ensam igen. Intressant att vi känner så olika. Funderar på hur det kommer att kännas efter tredje leaven. Jag gissar att det kommer vara jättesvårt att "släppa" iväg honom. Jag vill ju bara att allt ska vara över och att vårt gemensamma liv ska börja.

Känslorna är så blandade, ibland känns det som om dessa 4 månader gått snabbt och ibland helt tvärt om, som om det har varit de längsta i mitt liv.

Jag har självklart planerat in roliga saker som jag ska göra nu under hösten. Bland annat har jag bokat in en kurs två dagar i veckan, så jag ska hålla mig sysselsatt.

Det enda som jag vet just nu är i alla fall hur mycket jag stormtrivs med honom när han är hemma. Även om de närmsta 3 månaderna kommer vara jobbiga så tvekar jag inte en sekund på att vår kärlek klarar det. Jag längtar så efter 2008, då börjar vårt gemensamma liv!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni kommer ju att ha en mycket speciell erfarenhet tillsammans. Jag menar bara att jag inte var beredd på att det skulle kännas så jäkligt just nu när över halva tiden har gått. Ens reaktioner är inte alltid så logiska. Men man fixar det mesta.

Krigarprinsessan sa...

Jag förstår vad du menar! Man går ena dagen och tycker att livet är rätt bra och nästa dag är det jättejobbigt och den person som man ville skulle vara vid ens sida och stötta en, ja han är låångt borta. Har man då tur så får man ett telefonsamtal på kvällen, så man får ventilera sina känslor och förhoppningsvis mår man lite bätre sedan.

Jag har aldrig varit så labil som jag är just nu. Berg- och dalbana är det rätta ordet.

Anonym sa...

Berg- och dalbana är definitivt rätt ord! Förstår egentligen inte hur jag står ut över huvudtaget. Men så tänker jag på alla underbara stunder jag har haft med min pojkvän och då vet jag ju varför jag står ut =)
Jag längtar såå efter tredje leaven, för när den sen är över så vet jag ju att nästa gång han kommer hem igen, då är han hemma på riktigt! Hoppas bara att de här sista jobbiga veckorna fram till den går riktigt fort.
//Jenna