onsdag 5 september 2007

070905 Anställningsintervju

Har i veckan varit iväg på två intervjuer. Jag har sökt olika administrativa tjänster tex som assistent, kontorsansvarig, löneassistent mm.

Det ena jobbet var ett riktigt skitjobb. När arbetsgivaren ringde och berättade om jobbet så lät det intressant, men ju mer jag frågade om arbetsuppgifterna så insåg jag att ett mer monotont jobb får man leta efter.

Det andra jobbet var klart mer intressant. Ett företag med ca 15 anställda. Ljusa och trevliga lokaler och framförallt bara ca 8 km från min bostad. Intervjun gick bra och de sa att de skulle höra av sig om några dagar, så jag håller tummarna.

I Afghanistan är allt lugnt. Nu kommer de sist hem från deras andra leave och snart åker vissa hem för den tredje och sista leaven. Fick igår höra ett preliminärt datum på när han ska komma hem i november. Det är cirka en vecka tidigare än jag trott tidigare och för mig känns det helt underbart. Vi får se om datumet står fast eller blir ändrat?

Inga kommentarer: