onsdag 19 september 2007

070919 Bombattentat - igen!

Har faktiskt inte så mycket att skriva i bloggen just nu, vilket innebär att jag mår bra och att det är förhållandesvis lugnt i Afghanistan. Igår blev en finsk patrull utsatt för ett bombattentat. Tydligen hade allt gått "bra". Denna gång så blev jag faktiskt inte så upprörd och stressad som jag blivit vid tidigare incidenter. Kanske jag har vant mig vid att det händer saker då och då?

Nästa leave börjar närma sig och jag har bestämt mig för att åka bort. Bokade resan härom dagen. Tänk det är faktiskt bara ca 7 veckor kvar på missionen. Det tråkiga med att jag åker iväg är att han inte kan ringa mig, men jag har gjort mitt val och vi får använda oss av mejlen i stället. Jag vet att han blev ledsen över att jag inte kommer att vara hemma under hans sista leave, men jag känner att jag har ett behov av att åka iväg och göra något kul och jag tror inte han är så ressugen när han kommer hem.

5 kommentarer:

steffanie sa...

Oj, modigt! Hur många veckor blir det mellan sista leaven och hemkomst?

Krigarprinsessan sa...

Hej Steffanie!

Cirka 1 månad. Jag vet ju inte riktigt när hemresedatum är ännu. Om det är något jag lärt mig, så är det att allt kan ändras både en och två gånger...

Anonym sa...

Jag är helt fascinerad över hur du kan med att vara borta när han kommer hem på sin sista leave. Det är så starkt och beundransvärt så jag sitter och allvarligt funderar igenom min egen situation att jag ALDRIG skulle kunna göra det och det kanske är dåligt? Jag kanske kväver min grabb? Är väl rädd för att om jag skulle göra en sån grej så skulle han göra en sån grej mot mig och då skulle jag bli utom mig av besvikelse...eller så är jag rädd för att han inte kommer tro att jag tycker om honom...
Oj, ja...detta var spännande. Nu måste jag krypa tillbaka till min kammare och fundera igenom hur självständig och oberoende jag är egentligen eller om det bara är ren bullshit :o)
/en tjej till med killen nere

Krigarprinsessan sa...

Oj, hade inte räknat med att någon skulle reagera så starkt på detta. Vadå, "göra en sådan sak mot mig"? Han har valt att åka ifrån mig i 7 månader, visst unnar han mig lite resäventyr. Försöker övertala mig själv att missionen "strax" är slut och att vi snart får vara tillsammans. Jag vet att det är rätt många veckor kvar, men en resa kommer göra mig gott. Är det själviskt?

Anonym sa...

Nä, absolut inte. Tycker att du gör helt rätt. Blev mest så paff över min reaktion när jag läste att du skulle göra det eftersom jag uppenbarligen inte skulle kunna göra något sådant själv. Tror att min grabb skulle stötta mig sjukt mycket om jag valde att göra en sån grej men att jag inte skulle kunna med det ändå...
Tycker det är lite skrämmande att komma fram till en sådan insikt, det var mest allt. Är väl inte så tuff som jag trodde, det var nog mest det...
Kör hårt tjejen, klart du ska åka det behöver du!
/en tjej till med killen nere