lördag 1 september 2007

Förhindra missförstånd och avundsjuka

Har idag haft en jättetrevlig dag på landet med en ny manlig vän. Jag träffade honom för några veckor sedan och vi delar bla glädjen och intresset av att vara ute i skog och mark. Han bjöd in mig till hans landställe och vi var ute och plockade kantareller i det fina vädret.

Han undrade om jag inte skulle stanna över natten, men jag avböjde erbjudandet. Jag har tagit till mig något som jag läst på soldat-forumet, nämligen att inte sätta mig i en situation som min pojkvän kan uppleva som jobbig. Sanningen är nog att jag istället vände på frågan. Skulle jag vilja att han sov över hos en tjejkompis om jag var bortrest? Svaret på den frågan om jag ska vara ärlig är nej. Så av den anledningen körde jag 15 mil till min kompis landställe och sedan på kvällen de 15 milen hem igen.

Jag hade tidigare frågat min pojkvän om vad han tyckte om att jag åkte iväg till min kompis landställe och han tyckte det var helt okej. Jag är jätteglad för svaret, men valde att agera på ett sätt som inte på något sätt skulle leda till missförstånd eller avundsjuka.

Inga kommentarer: